Mé zkušenosti s firmami
Tady shrnuji své pozitivní i negativní zkušenosti s různými firmami a živnostníky, s nimiž jsem měl tu čest.
Vodafone
2023
- Při sjednání služeb nedají k seznámení smluvní podmínky služeb, výzvu k jejich poskytnutí ignorují.
- Odmítnou zákazníkovi umožnit používání jeho vlastního zařízení (modemu), ale vnutí mu stejnou věc do pronájmu.
- Z vyúčtování se člověk dozví, že ve skutečnosti má sjednané služby s jakousi tajemnou „slevou na služby“, o které mu nikdo neřekl, ani když se výslovně ptal, a nikde nebyla uvedena.
Hodnocení: pryč, pryč a už nikdy se k nim nevracet! Nesolidní společnost s odpornými obchodními praktikami, která si zákazníka neváží, má ho jen jako svou dojnou krávu.
Jakub Beran (Chomutov, trenér psů; beran.jakub@gmail.com)
2021
Na pana Berana jsem dostal doporučení od Roberta Zlochy. Potřeboval jsem zkonzultovat problematické chování u psa, u kterého jsem se rozhodoval, zda ho adoptovat. Pan Beran je hluboce fundovaný a i na dálku mi byl schopen mnoho věcí vysvětlit, nastínit možné příčiny, vyložit možnosti práce na „modifikaci“ toho konkrétního problematického chování (s využitím pozitivních metod a respektu k pejskovi). Poskytl mi naprosto nový pohled na věc, díky kterému jsem mnohem lépe chápal situaci, před kterou jsem stál.
Hodnocení: rozhodně za plný počet hvězdiček. Být blíže Chomutovu a potřebovat někdy v budoucnu trenéra, rozhodně se na pana Berana znovu obrátím (a budu doufat, že si opět najde čas ve svém plném diáři :·)). V případě potřeby dálkové konzultace jeho znalostí a zkušeností v každém případě znovu rád využiji.
Miš Elektro s.r.o./Petr Špetlík (Brno, elektrikář)
2021
Domluva s panem Špetlíkem byla dosti obtížná (komunikovali jsme po e-mailu, urgence jsem řešil telefonicky). Jelikož jsem potřeboval předělat několik zásuvek v pevném termínu a jinde neměli čas, tak jsem překousl i to, že si vymyslel, že mi vymění proudové chrániče (svým způsobem je to ku prospěchu věci, ale pan Špetlík mi jejich výměnu nenabídl, on mi ji oznámil (jako součást zakázky)). Více než týden nedostával materiál, co objednal, tak jsem chtěl, aby alespoň připravili kabely a krabice ve zdech a tak, aby to neumřelo na tom, že není materiál.
Přišel pan Hrdina, zjistil, že v bytě je polovina věcí jinak, ale vlastně tak, že to celkovou situaci zjednodušovalo. Nakonec nebyl potřeba žádný speciální materiál a vše udělal během pár hodin. Nejsem odborník, ale s prací i přístupem pana Hrdiny jsem byl spokojený. Situaci a návrh řešení videohovorem konzultoval s panem Špetlíkem, kterýžto vše odsouhlasil. Touto návštěvou jsem věc považoval za uzavřenou a požádal pana Špetlíka o rekalkulaci dle skutečnosti a konečné vyúčtování. K mému překvapení odmítl vystavit fakturu, jelikož ještě nepřišel objednaný materiál. Po několika e-mailech, kdy jsem nechápal, o co jde, když už je vše hotové a není ani nic víc v plánu, mi volal, že mi přeci údajně do telefonu říkal, že výjezd k obhlédnutí situace je za 800 korun, což jsem údajně odmítl, takže proto to hodnotil pouze z fotografií. Ze strany pana Špetlíka je to prostá lež, jelikož věcná komunikace byla výhradně e-mailová, telefonicky jsem ho pouze urgoval. V e-mailech se o ničem takovém nezmínil, na mou prvotní poptávku reagoval požadavkem na zaslání fotografií. Po lítém boji po telefonu nakonec ustoupil, jelikož neměl svůj výmysl čím podložit (zatímco já vše ano).
Pro dokreslení přidám ještě jednu perličku: pár hodin po domluvení termínu realizace mi poslal SMS, ať jeho rodičům do schránky hodím klíče a že přijde v den, který byl o den později, než jsme se domluvili. Počítal jsem s tím, že budu doma, takže jsem nikam nic neházel, jen si tedy upravil v diáři termín. K mému překvapení ale pan Hrdina přišel v původně domluvený den. Týž den odpoledne, kdy už pan Hrdina vše provedl, pak pan Špetlík volal, jestli jsem tam ty klíče hodil. Nechápal jsem, proč to po mně chce, načež si (sám) uvědomil, že už je všechno hotové.
Další věc, co se mi nelíbila, byla, že pan Špetlík zásadně nerozepisoval své kalkulace, takže jsem znal jen finální cenu, ale netušil, jak k ní došel. Následně (když už bylo vše hotové a já ho požádal o rekalkulaci a vyúčtování) mi řekl, že za poplatek 100 korun mi to může rozepsat. Jako… dodával něco, na co jsou záruky, takže je potřeba, aby někde (a to ideálně na faktuře) bylo uvedeno, co dodával. Na zakázku jsem platil 50% zálohu z předběžné kalkulace (přes 21 tisíc), přičemž ve výsledku se dělal jen zlomek prací, takže konečná cena, kdy jsem měl k záloze doplácet ještě dalších cca 15 % z původně kalkulované ceny, mi přišla podezřele vysoká. Trval jsem na svém, že chci znát účtované položky, načež pan Špetlík zjistil, že se mu popletly „obchodní případy“, takže mi vlastně fakturoval někoho jiného. Omluvil se, fakturu opravil a ve finále mi ještě cca 16 % z původně kalkulované ceny vracel.
Hodnocení: práce samotná (asi) OK, ale celkové jednání pana Špetlíka je natolik neprofesionální (byť se mi v závěru omluvil a přiznal chybu, což zase oceňuji) a mimo, že už ho příště v žádném případě neoslovím.