Nový Prostor – časopis, který pomáhá
Při svých každotýdenních cestách ve směru Domov ↔ Brno jsem se již mnohokrát setkal s prodejci „Nového Prostoru“, ale prakticky nevěděl, o co se jedná. Ale chybami se člověk učí.
Až když jsem dostal podněcující impuls z televize (ano, byl to Dům snů), začal se o tento časopis zajímat blíže. Hned při příští příležitosti jsem si při čekání na tramvaj jeden kousek za 40 korun koupil. Prodejce na mě udělal opravdu dobrý dojem – slušný, ochotný a s úsměvem na tváři, a přitom vůbec ne vtíravý, jako bývají třeba lidé, co dělají různé pouliční „dotazovací akce“… Prodejce měl na sobě výraznou červenou vestu (de fakto stejná jako jsou reflexní vesty, akorát že na této nic reflexního nebylo ;-)) s označením Nový Prostor a zezadu jsem ještě viděl nápis „Jsem v práci“. To, že je časopis oražený jeho číslem a že má mít identifikační průkaz, jsem vůbec nevěděl a zjistil až po přečtení časopisu (a onoho vyraženého čísla jsem si nevšiml ani tak – musel jsem na to být extra upozorněn :-D).
Ve vlaku (na cestě domů) jsem pak měl dostatek času si Nový Prostor pročíst. Velice příjemně mě překvapila kvalita tohoto časopisu – opravdu nemohu říci totéž o žádném jiném časopise, který znám. Když si navíc vezmu jeho cenu – 20 Kč stojí časopis, 20 Kč dostane prodejce – tak nemá konkurenci. Žádná módní témata, která zrovna letí, ale kvalitní mix užitečných, a především hodně zajímavých informací.
Nový Prostor je skutečně ojedinělý projekt, který se snaží pomoci lidem, kteří jsou v sociální nouzi. Ovšem pomoc se dostane pouze těm, kteří mají i vlastní snahu si pomoci a nečekají pouze na „zásah shora“, kdy je někdo vezme do bavlnky a začne se o ně starat… Je docela škoda, že tuto iniciativu řada lidí nezná a nebo ji přehlíží – ať už neúmyslně, jako jsem tak činil já, a nebo úmyslně, kdy se člověk nad méně majetnými sobecky povyšuje – přitom ale i on sám může dopadnout na dno – a právě takovým lidem bych to přál.
Nakonec bych ještě rád dodal, že Nový Prostor je čtrnáctidenník a že pro běžného člověka není 40 korun takový výdaj, aby ho nemohl obětovat (ovšem ne zbůhdarma, ale výměnou za kvalitní produkt!) – druhému tak může pomoci zajistit jeho existenci, která rozhodně není v dnešním světě jednoduchá.
Zaškatulkováno v kategorii: Úvahy | 3. října 2009